San Diego och allt annat jag inte pallat skriva om...

Nu var det längesen jag uppdaterade, men jag har helt enkelt varken haft tid eller orkat så jag drar en fin liten sammanfattning om den senaste tiden. Förra helgen åkte jag och Amalia med mamma och Mats till San Diego för att hälsa på Antonia och sen annan del av California. Det var en riktigt trevlig helg. Vi anlände på torsdagen, St Patricks day, och satte direkt igång med festandet när vi kommit fram. Det blev en ganska vild kväll, då de spärrat av ett helt område nere i stan, så vi yrade runt mellan klubbarna.

På fredagen åkte vi med mamma och Mats till stranden en sväng och efter det till ett outlet precis vid Maxikanska gränsen. Under nästan hela vägen dit fick Antonia någon noja över att alla kollade på henne. Hon trodde att alla tyckte att hon såg ut som en super lång, gravid kvinna med konstiga utslag... haha hon är för rolig! Det var rätt coolt att se gränsen och över till Mexiko. Det blev en del shopping och kvällen avslutades på en mysig restaurang där i närheten.
På lördagen stack vi först iväg och hyrde bil. Det var väldigt kul att få köra runt, det var ett tag sen bortsett från den lilla biten tidigare i veckan, och jag känner att det inte skulle sitta fel med att ha en bil här i USA. När vi hyrt bil tog vi oss iväg till en hästranch för att rida. Det var sååååå kul att komma ut bland hästar, för det har jag verkligen saknat supermycket och gör fortfarande! Även om det var en ganska lugn tur på hästen så var det väldigt härligt att få rida igen och skoj att testa på western, för det har jag inte gjort förr. Efter ridningen stack vi hem, gjorde vid oss och stack ut på en klubb i San Diego.
På söndagen lämnade vi tillbaka bilen och sen tog jag och Amalia tillbaka oss till Los Angeles med buss. Vi kom hem lagom till spöregn, men det var ändå skönt att komma hem igen efter en händelserik och rolig helg hos Antonia i San Diego.
I veckan hände det väl inte sådär jätte mycket, det var mest skola och plugg faktiskt. På torsdagen kom mamma och Mats tillbaka till Santa Monica efter att ha spenderat ett par dagar i Palm Springs och Las Vegas. Vi satt här hemma och mös hela kvällen. På fredagen var det deras sista dag här i USA så vi spenderade en riktig heldag tillsammans. Vi började med att åka till Venice Beach och åt den ordentlig frukost. Efter det körde vi in till Hollywood. Vi körde upp i berget för att ta en närmre titt på Hollywoodskylten och efter det gick vi en promenad på Hollywood blvd, där vi stannade till på en drink på Hardrock Cafe. Vi körde sen hem, gjorde vid oss och tog oss vidare till ett hotell inte så långt härifrån där Mats kusin spelade. Där åt vi och drack lite medan vi lyssnade på honom. Väldigt duktig var han. Efter det körde vi tillbaka hem. Dem packade ihop sina saker och mamma hade en massa problem att hitta sina öronproppar och sovbindel till flyget och övervägde då också att använda sin bikiniöverdel... lite speciellt, men vad gör man inte. Vi kom så småningom i säng eftersom att dem hade ett flyg att passa tidigt morgonen efter.
På lördagen hade jag en heldag med Samira. Vi stack på bio och sen satt vi hemma hos henne och drack vin och snackade massa skit. Det var riktigt mysigt och lite senare fick vi också besök av Lina. Vi fick också lite besök an några andra en sväng, bland annat Adam, som inte riktigt såg ut som han brukade... Så även denna helgen vill jag säga var lyckad, med lite för lite plugg. Det resulterade i en massa plugg både söndag och måndag för att komma ikapp lite, men jag känner att jag har läget under kontroll så förhoppningsvis kommer allt gå som det ska!
I morse var jag på engelskan och nu har jag håltimme. Om två timmar börjar min filmhistoria och jag håller tummarna att jag inte ska somna den här lektionen! Om en vecka har vi prov på allt vi gått igenom under terminen så det blir myyycket plugg resten av veckan!! ooouuu

Kommentarer
Postat av: mamma

Fina bilder fin unge till en flugmamma ha ha ha jag hittade aldrig min ögonbindel och bikinibh:n funkade inte köpte nytt set som dock funkad och kan användas även i Sweden vid behov. Love u puss puss puss. Mamma

2011-03-30 @ 09:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0