Plugga plugga plugga

Nu jävlar har det allt kommit igång på riktigt med allt skolarbete. Hela gårdagen spenderades med skolarbeten. Först var jag i skolan hela dagen från halv 10 till 20 över 6 på kvällen och så fort jag kom hem satte jag mig och började plugga. Jag fick en del läxor gjorda vilket kändes skönt och fortsatte med allt idag. Nu har jag kontroll på läget igen, men har fortfarande mycket att göra för att underlätta det för mig själv så jag ska försöka att plugga så mycket jag kan, kanske lite varje dag.
Idag började jag på ett arbete (en filmrecension) och pluggde in en dialog. Det var så jag spenderade exakt hela dagen förutom att jag och Amalia var nere och åt sushi på ett ställe precis här nedanför.
Nu ikväll hade jag teaterlektion, det är alltid lika roligt för alla i klassen är så sjukt sociala och vi gör riktigt roliga övningar där. Idag gjorde vi någon övning där vi skulle säga en replik och låta så hotfulla vi bara kunde, sen skulle vi komma på en egen liten scen som handlade om att den ena skulle övertala den andra om att få någonting först genom att charma, sen genom att irritera och till sist genom att böna och be för det. Det blir riktigt roligt och man får jobba med nya människor hela tiden, detta gör att jag alltid är på så bra humör när jag kommer hem från actingklassen.
Nu ska jag försöka varva ner för imorgon ska jag upp ganska tidigt till skolan och när jag kommer hem från skolan vid 5-tiden är det mer pluggande som gäller. Kanske inte världens roligaste men jag känner mig faktiskt motiverad! Även träningen ska det bli skärpning med nu är det tänkt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ojdå! Låter som du ställs inför nya utamningar hela tiden. Härligt att du är så "taggad", engagerad och positiv.

Härligt också att mamma snart skall få träffa dig, får be henne att låta bli att tvätta sig så att jag också får ta del av lite Didilukt, saknar ju dig mitt hjärta!!



Här är det lite råkallt men ljusare för varje dag som går. Jag och darlingen skall åka till Köpenhamn imorgon för inköp av öl/vin inför sommarsäsongen. Sen skall vi på Svanrevets årsmöte på eftemiddagen.

Ha det bäst! Mommo



2011-03-04 @ 11:43:42
Postat av: mamma

Shit var roligt med teaterkursen. Tänk att det blev en sådan hit du som inte ens visste att du skulle gå den från början. Och Shit vad du lär dig. Att kunna agera har du alltid nytta av. Nu ska jag fundera om jag kan göra något liknande med mina SFI-deltagare. Få dem att uttrycka charmant, böna och be för att få lov att gå på toa. Om de inte gör det rätt så... Räknar ner dagarna JIPPI Upplägget att vi är tillsammans med dig helgen 18-20 mars blir väl bra så kan du ägna dig åt plugg i lugn och ro under veckorna? Vi kommer att bo på hotell i St Monica den helgen men jag vill ju så klart ägna mesta möjliga tid med dig för shopping, restaurangbesök, strandbesök, sightseeing... Kan inte fatta att det bara är 10 dagar kvar. puss puss puss

2011-03-04 @ 14:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0