Mamma på besök!

I måndags anlände mamma och mats till vår lägenhet. Det var väääldigt kul att få träffa sin mamma igen kan jag säga, så mycket som jag saknat henne! Vi gick ner och handlade upp lite vin och sushi och hade lite kvällsmys här hemma hos oss, men blev ändå sängdags i tid eftersom att dem var trötta och jag skulle upp i skolan.
I tisdags gick jag först i skolan hela dagen, uppsatts på engelskan och sen en lång filmhistorieklass som jag nästan somnade på. Men för tillfället känns det faktiskt som att jag har allt under kontroll i skolan, det krävdes väl ett tag för att förstå sig på allt bara. När jag slutat kom mamma och Mats och hämtade upp mig, vi körde hem till oss så att jag kunde göra vid mig medan dem gick ner och handlade lite. Dem tog något glas vin här hemma sen körde jag oss ner till deras hotell vid stranden. Shit vad jag saknat att köra bil, då jag inte gjort det sen jag kom hit. Jag, mamma, Mats och Amalia satt på deras hotellrum och drack vin, åt lite snacks, lyssnade på musik och pratade skit. Det var jätte mysigt, precis som vi brukar göra hemma i Sverige. När klockan började bli mycket gick vi ner till en restaurang vid stranden, precis nedanför deras hotell. Jätte mysigt ställe och där satt vi resten av kvällen.
Idag har jag haft full rulle. Jag gick upp i tid för att möta upp min partner till en scen vi ska framföra på teatern, för att välja ut vilken scen vi ska ha. Vi var båda lite sena och när jag precis anlänt på skolan upptäcker jag att jag glömt min mobil hemma på sängen. Jag sprang runt lagom nervös på skolan och letade, i hopp om att han skulle dyka upp någonstans. Som tur var hittade vi varandra och kom igång i ganska bra tid. Vi kom fram till att den vi gillade mest var en scen där jag har långa repliker och en massa svåra ord (vad tusan har jag gett mig in på?), men han lovade att det skulle gå bra, så nu får jag lita på det!
Efter det stack jag en sväng ner till stan och mötte upp Amalia för lite snabb-shopping, sen tog jag mig tillbaka till skolan för att få lite hjälp med ett arbete av en lärare. Efter att jag varit där och pratat med honom kändes allt mycket bättre med filmhistorian. Vi har fortfarande mycket, men nu fick jag bekräftat att jag är på god väg och jag tror att det kommer gå rätt bra faktiskt! Efter det stack jag hem en vända och tränade.
På kvällen hade vi teaterlektion, lika skoj som vanligt, och vi jobbade vidare med vår första scen som vi snart ska framföra. I morgon åker jag och Amalia med mamma och Mats till San Diego där vi ska bo hos Antonia. I morgon är det också St Patricks day och det ska firas!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lycka är att se sina två prinsessor stråla ikapp. Blir varm om hjärtat!!!! Var rädda om er både när ni är ute i trafiken och för att bränna er i solan.

Hälsa Mats. Kramar Mamma/Mormor

2011-03-17 @ 10:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0