Caroline Körkort

Idag har jag inte gjort mycket, det har mer eller mindre varit kaos här hemma med stopp i vasken, stökigt och räkningar som ska betalas. Dagen började med att jag och Amalia gick iväg och fixade vattenräkningen, när jag kom hem tog jag det mest lugnt, sen började jag plugga. Vi åt lite och sen städade jag undan nästan allt skit i lägenheten. Nu är här mycket mer städat och trivsamt så jag hoppas att det håller i sig.
När jag städat klart gick jag ut en långpromenad för att lämna tillbaka filmerna jag hyrt. De skulle egentligen lämnas tillbaka igår, men jag hann inte igår så jag ringde dit och pratade med dem om det. Det var okej men de hade inte hittat mig i systemet för mitt efternamn fanns inte med där sa dem. Konstigt tyckte jag men jag fick ju en förklaring på det nu idag när jag kom dit. Det var inga problem att lämna filmerna idag, han trodde på det jag berättade om att jag ringt dit igår. Jag bad honom få se hur de skrivit in mitt efternamn, med tanke på att de inte hittade mig då jag ringde och uppgav det. De hade skrivit in mig som Caroline Korkort, tröga lilla amerikaner förstår inte vad körkort betyder på svenska så han hade helt enkelt trott att det var mitt efternamn när jag visade upp körkortet som ID. Som han skrattade när jag förklarade vad det betydde och att det INTE var mitt efternamn, dem är för roliga!
Resten av kvällen ska jag spendera med min Film-läxa och en kopp te är det tänkt, inte så farligt ändå.

Kommentarer
Postat av: mamma susanne

Äääääntligen foto på min vackra dotter! Korkort lite likt korkat eller. Puss söta underverket. Tur att du håller ordning i lägenheten... jag ska nog inspektera när jag kommer hur alla städar he he ;-) Längtar. mamma

2011-03-01 @ 23:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0