Party i Hollywood!

Nu har det gått ett par dagar igen sen jag uppdaterat. I onsdags kväll gjorde jag min monolog på teaterlektionen, det gick faktiskt mycket bättre än förväntat. Det var ganska nervöst eftersom att jag aldrig gjort något sånt förr och det dessutom var på Engelska, som jag inte pratar flytande, vilket de flesta andra i klassen gör. Det var faktiskt väldigt kul och jag börjar komma in mer i klasserna jag har. Det gör också att jag vågar ta mer plats och det känns bra. Det finns fullt av snälla och roliga människor på skolan och det gör mig glad!
I torsdags hade jag först engelska och sen film, det gick bra och även det blir roligare och roligare! Det känns skönt också att kunna cykla. När jag kom hem hade Alexi byggt upp sitt lilla rum, så nu kan även han få lite tid för sig själv.
På kvällen var det tänkt att jag och Amalia skulle på bio och sen ut på restaurang. Det blev så klart ändrade planer som alla andra gånger vi planerat att gå på bio. Kvällen slutade med att vi gick ner till några grannar (Love och hans rumskompisar). Vi beställde dit sjukt god pizza, spelade ölspel och hade trevligt. Några andra kom också dit sen men det blev ändå en ganska lugn kväll.
Fredagen spenderades med Rebecca, mysigt att träffa henne igen eftersom att det gått ett tag sen sist! På kvällen hade jag planerat att plugga, jag gick bort till en videobutik och hyrde två filmer, en till ett skolarbete och en som jag velat se sen innan.
På väg tillbaka ringer Amalia mig och berättar att Lina (en granne) frågat oss om vi ville med ut i Hollywood. Tja, varför inte? Det blev grymt mycket stress men jag hann. Vi förfestade hos Malin, Vickie och Moa som bor under oss, sen tog vi taxi in till Hollywood, väldigt roliga tjejer alla som vi var med. Det var grymt kul, Malin och Vickie hade en som fixade in oss gratis och som sedan hade ett bord där vi gick hur mycket dricka vi ville (så man kan säga att det är väldigt billigt för tjejer att gå ut i Hollywood. Det var lite annorlunda jämfört med Sverige och tydligen hade där varit en hel del kändisar, vilket jag självklart missade!
Det blev en lyckad kväll även om det blev lite mycket av det goda för ett par stycken! När vi kom hem hade killarna lite fest här hemma (dem tre och en massa tjejer så klart) haha, men vi var alldeles för trötta för att vara sociala så vi gick raka vägen in och la oss.
I morse när jag vaknade kände jag mig ganska sliten, jag låg och planerade på en mysig filmkväll och även lite plugg. Jag och Amalia gick och handlade lite sen lagade vi köttbullar, potatismos, brunsås och lingon. SÅ gott, väldens bästa bakis-mat! När vi ätit klart får jag ett sms av lilla Malin som frågar om vi inte är sugna på att hänga med ut ikväll igen... Ja jo varför inte liksom? Vi gick ner och pratade lite med dem och bestämde oss för att köra på i kväll igen. I kväll ska även några killar med som bor här, det ska bli kul.
Pluggandet kan vänta tills i morgon, då är det ändå söndag, en typisk plugg-dag. Jag har väl en del att göra, men inte så överdrivet mycket att jag inte hinner med det, så det känns ändå bra. Nu börjar det bli dags för en dusch för snart ska vi ner till tjejerna och förfesta.

Kommentarer
Postat av: mamma susanne

Hej

Oj det verkar vara ganska nice att vara tjej i Hollywood. Vad kul att du kommit in i klasserna lite mer och att du börjar känna fler personer. Köttbulllar!!!!!!!! jag tror knappt min ögon. Shit vad svenskt. Ja ja det ser gott ut på bilderna även för en vegetarian som jag. Ps inga bilder på dig? Det kan du väl komplettera med i kommande inlägg. Puss och kram. Mamma och Alexander i Malmö;-)

2011-02-27 @ 21:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0