Helg!

Den här helgen har faktiskt varit ganska lugn, med tanke på att skolan kommit igång har en del av tiden fått gå till att göra lite läxor. Det känns faktiskt skönt att ha så många dagar lediga i veckan, det gör att man inte behöver plugga ihjäl sig trots att vi har ganska mycket att göra.
I fredags kväll gjorde vi inte så mycket, det blev lite läxor och lite film bara. Igår gick jag och Amalia ner till stan för att fylla på mobilerna. Vädret har inte varit så bra denna veckan så när vi gick hem började det ösregna och vi var genomblöta när vi kom tillbaka. Vi gick ner och handlade hem lite mat och åt. Sen tyckte jag det var på tiden att få i ordning det sista i vårt rum så jag flyttade in vårt bord som stått i vardagsrummet och gjorde det lite mysigt med ljus. Blommorna jag fått höll på att torka, så jag hängde upp dem på väggen istället. Det blev faktiskt riktigt hemtrevligt, så nu är det bara dags för killarna att få tummarna loss så att vardagsrummet också kan bli helt klart.
När jag var klar med rummet började jag göra vid mig. Killarna skulle ut till ett ställe i hollywood så det blev lite förfest här. Killarna gick igång ordentligt till musiken och började hoppa runt och dansa och spelade gitarr på ett skohorn, ett bordsben och vår dammsugare. Inte helt normalt, men såna händelser är väl lite av en vardag för oss nu. Jag och Amalia gick sen vidare bort till en granne (Catrin) på lite förfest. Det var trevligt och där hemma stötte jag på en tjej som gått på samma grundskola som mig. Typ världens minsta skola, så det var väldigt otippat att träffa på henne här i USA hos en granne, men det är kul när sånt händer!
Efter ett tag stack tjejerna vidare ut och då gick jag och Amalia bort till Radde, Max och Patrik. De satt där hemma och spelade poker och eftersom att jag och Amalia inte skulle ut var det trevligt med lite sällskap. Så jag kan säga att det blev en ganska lugn men ändå lyckad helg, jag känner mig nöjd.
Jag får också passa på att tilläga lite kloka ord från en sovande Amalia senaste tiden:

”...... för jag har köpt tidig ballong”

”Meh palla skriva, jag pallar inte skriva till honom mer”

”åh jag vet inte ens vart min mobil är”

”brukar vår soffa se ut såhär?”

”alltså jaja det fattar jag hah”

 

 

Ibland undrar man vad som gått snett... känner hon verkligen sig så ensam att hon måste prata en massa med sig själv om nätterna? Stackars lilla flicka!


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej gumman!

Vad du ser fräsch och somrig ut på bilden. Jättesöt (som alltid). Duktig du är på att göra det mysigt i din vrå. Det ser jättefint ut. Gällande din sömn så tror jag att du gjort helt rätt i att, som du gjort denna helg, tagit det easy och försökt att komma i säng i tid. Vad tiden går! Du har redan gått ett par veckor i skolan! Jag tror också att det är kanon att du har 2 dagar för läxläsning, 3 skoldagar. Ja du, världen är liten tänk att du i St Monica USA ska springa på en kompis från grundskolan. Helt unbeliavelble... (försöker vara lite amerikans nu inför resan... ha ha) Här är en köldknäpp igen !!!! minus, minus och minusgrader hu jeda mig! Hade mycket hellre sprungit i ett regnigt ljummet Californien. Önskar dig den bästa vecka. Puss och Kram, mamma som älskar dig!

2011-02-21 @ 08:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0