Cykel inhandlad!

Igår natt kunde jag verkligen inte somna, antagligen med tanke på att jag sovit ut ganska ordentligt senaste dagarna, visste att jag skulle upp tidigt och var tvungen att somna och för att jag hade hur mycket som helst att tänka på tills idag så att jag inte kunde komma till ro. Jag somnade runt 4 - halv 5 på morgonen och halv 8 ringde min klocka och det var dags att stiga upp, jiiippii!
Konstigt nog var jag inte alls särskilt trött idag och jag hade gått om tid i morse vilket kändes skönt. Jag misslyckades med att skriva ut de papper jag skulle göra innan min lektion började så det får jag väl fixa i morgon. Dagens första lektion var Engelska och det gick bra. Det är lite ökat tempo på lektionen nu känner jag, men eftersom att jag börjat komma till rätta på skolan så tror jag att jag ska klara av ökningen.
Efter lektionen gick jag till biblioteket och lånade två böcker med monologer. Jag har i läxa tills i morgon att hitta en monolog från en pjäs och spela upp den för klassen i 1-1,5 minut. Sjukt nervöst, för jag har aldrig gjort något sånt innan och jag tror inte riktigt det är min grej. Men vad ska man göra, det är bara att bita ihop och få det gjort.
När jag lånat böcker gick jag bort till en cykelbutik och köpte en väääldigt fin rosa cykel. Det är SÅ skönt att ha cykel så jag slipper gå överallt hela tiden, framför allt mellan hemmet och skolan. Jag cyklade hem, åt, och fixade lite sen cyklade jag tillbaka till skolan och hade Filmhistoria. Vi kollade först på en dokumentär om hur filmen blev till (där jag höll på att somna med tanke på min sömnbrist), men efter att ha klämt ner en kaffe (inte super gott) i pausen så var jag klarvaken till långfilmen vi såg efteråt. Det var en tysk stumfilm från 1920 (låter inte så spännande) men det var faktiskt riktigt intressant att se!
Efter lektionen cyklade jag hem, gick ner och handlade med Amalia, vilket det känns som vi gör nästan varje dag nu, och sen lagade vi mat. Efter maten satte jag mig ner med mina monologböcker och hittade till slut en monolog jag trodde skulle bli hyfsat lätt att lära sig. Den handlar om en kvinna som fantiserar sig bort om en erotisk kväll med en soldat, haha, känns sådär. Men ja, jag har nästan lärt mig den och det ska säkert bli hur bra som helst.
Min enda lektion i morgon är teater (19-22) så jag har hela dagen på mig att träna, vilket känns bra!

Kommentarer
Postat av: mamma susanne

snäckan vilken fin cykel tips försök undvika vattenpölar (om nu sådana finns i sunny california) om du inte vill ha en vacker vattenpöl på området runt din bakdel så att säga;-). Sjukt nyfiken på hur monologen fortlöpte. och va!!!!!!!!!!! har du druckit kaffe!!!!!!!!!! med tanke på att du aldrig dricker kaffe så gjorde väl koffeinet susen. Verkar som att du börjar få lite vardagsrutiner... handla, laga mat... rätt många vuxenpoäng. puss på dig min estrella (stjärna på spanska). Din mamma

2011-02-25 @ 21:47:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0