Crashning!

I morse gick jag upp tidigare än någonsin sen jag kom hit för jag skulle försöka crasha en kurs som började kl 8 på morgonen som jag väldigt gärna ville gå. Det var sjukt jobbigt att gå upp för jag somnade inte förrän sent. Även om jag försökte så kunde jag verkligen inte somna, jag måste försöka bättra mig eller så kommer det kanske med tiden när mitt dygn är mer omställt. Jag gick till skolan, i regn(!!!), för det ska tydligen vara kasst väder här nästan hela veckan. Det gör i och för sig inte jätte mycket eftersom att man inte riktigt har tid för fint väder nu i början när skolan kommit igång. Jag gick i alla fall på kursen (advanced digital filmmaking) som jag förväntade mig skulle bli väldigt svår med tanke på att man egentligen ska ha gått beginning innan man tar denna, men det fanns ingen möjlighet för mig att ta den, då jag redan hade andra lektioner under den tiden. Och eftersom att jag pluggat film sen tidigare tänkte jag att jag skulle göra ett försök.
Lektionen var i 4 h så efter var jag extremt trött i mitt huvud. Jag måste säga att jag förstod mig på allt han pratade om (ett stort tack till mediegymnasiet), då de använder final cut och andra saker jag använt mycket på gymnasiet. Det största problemet blir alla de engelska termerna som jag bara kan på svenska eftersom att jag pluggade film på svenska, och nätverket. Det blir svårt att hitta skådespelare och inspelningsmaterial när man knappt känner någon eller vet vart man kan få tag på saker. I vilket fall som helst så var kursen så nära det jag verkligen vill göra som möjligt och det vi skulle hålla på med under terminen verkade sjukt kul, därför hoppas jag verkligen att jag kommer med även om det kommer bli väldigt tufft. Det får jag reda på under nästa veckas lektion.
Eftersom att jag inte säkert vet om jag kommer med på den kursen så ska jag gå på en annan kurs nu ikväll (theater - acting) som jag redan är registrerad på och som jag släpper om jag kommer med på filmmaking. Kanske inte riktigt min grej med skådespeleri men jag tror att det kan bli sjukt kul och en väldigt bra träning att stå inför folk och prata mycket på engelska, vilket jag kan behöva träna på. Det är i alla fall roligare än mediekommunikationen jag var på i måndags, så den hoppade jag av när jag fick filmhistorian jag crashade igår.
Det är mycket fram och tillbaka med kurserna man ska in på, men jag tror att det kommer bli bra till sist. Imorgon ska jag ha engelska igen och efter det har jag filmproduktion, som ska bli väldigt kul. Jag tror att det ska gå bra för jag kommer bara att gå i skolan tisdagar onsdagar och torsdagar så då har jag mycket tid över för alla läxor och arbeten som vi ska göra utanför skolan. Sååå dags för acting, det ska bli spännande!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej sötis

Ja det är säkert bra att det regnar lite då lockar inte solandet så mycket. Vad bra att ni sightseat så mycket innan skolan börjar så att du nu kan fokusera plugg. Ps håller tummarna för dig att du får fortsätta advanced filmmaking. Ps jag ska försöka komma ihåg att ta med lexiconet som du har här hemma. Tror du kommer att ha glädje utav det om inte så har säkert jag nytta av det;-) Jag ska låna en bok på engelska och läsa innan jag åker till dig. Puss puss puss. Mamma

2011-02-17 @ 09:36:04
Postat av: Anonym

Hej

Jag har precis skrivit kommentarer både på detta inlägg samt det för dagen innan. Men nu hittar jag det inte. Hur som... Jag är imponerad över dig och hur duktig du är med att reda ut allt. Lilla stackare som har svårt att komma upp på morgonen! Kan bero på (som jag skrivit i inläggen som jag inte hittade) att du är en nattmänniska! Du föddes 00.10 så du började ganska tidigt med detta beteende kan man ju då säga:-). Du har ett eng lexicon här hemma som jag ska försöka ta med mig. Ps jag har lånat reseguider om Kalifornien och läser för fullt om din värld just nu. I Beverly Hills finns tydligen ett Museum of Tolerance med utställningar i ämnet. Jag läser vidare... längtar. Puss puss

2011-02-17 @ 09:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0